Problemy z nieuczciwym przedsiębiorcą
800 007 707 – to numer infolinii konsumenckiej, która umożliwia uzyskanie bezpłatnej porady prawnej w przypadku problemu z nieuczciwym przedsiębiorcą.
Polacy nadal najwięcej problemów mają ze sprzedażą konsumencką – wynika z badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na kolejnej pozycji są zakupy w sieci oraz problemy związane z usługami telekomunikacyjnymi. UOKiK przypomina dlatego, gdzie szukać pomocy w przypadku problemów z nieuczciwym przedsiębiorcą.
Bezpłatna infolinia w przypadku kłopotów
Bezpłatna infolinia konsumencka 800 007 707 to najszybszy i najwygodniejszy sposób uzyskania bezpośredniej pomocy. Na numer można dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach: 9.00-17.00 zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.
Dotowaną przez Urząd bezpłatną infolinię prowadzi Federacja Konsumentów. Porad udzielają prawnicy, którzy informują, jak rozwiązać problem. W przypadku, gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta dyżurujący prawnicy wskazują odpowiednią instytucję pomagającą konsumentom, znajdującą się najbliżej potrzebującego pomocy.
Po pomoc do rzecznika konsumentów
Porady prawne można uzyskać także bezpłatnie u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Jak wynika ze statystyk, najczęściej konsumenci skarżą się na problemy z reklamacją obuwia, sprzętu RTV i AGD, wyposażenia wnętrz oraz umów sprzedaży telefonów komórkowych.
Rzecznicy konsumentów są zatrudnieni w starostwach powiatowych i urzędach miejskich. Dane teleadresowe do rzecznika najbliższego miejscu zamieszkania można znaleźć korzystając z wyszukiwarki instytucji udzielających bezpłatnej pomocy konsumenckiej na stronie serwisu internetowego UOKiK.
Czym jest UOKiK?
UOKiK to nie indywidualne poradnictwo. Urząd podejmuje interwencję jedynie w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W ramach działań edukacyjnych wspierających działania instytucji pomagających bezpośrednio konsumentom Urząd przygotował na swojej stronie internetowej nową, rozszerzoną zakładkę najczęściej zadawanych przez konsumentów pytań i odpowiedzi. Można w niej znaleźć omówienia problemów, z którymi jak wynika z doświadczeń Urzędu, najczęściej borykają się konsumenci.
Zakładka pytania i odpowiedzi ma umożliwić każdemu łatwe dotarcie do praktycznych informacji z zakresu praw konsumentów, a tym samym pomóc każdemu samodzielne bronić swoich interesów w konfrontacji z nieuczciwymi przedsiębiorcami.